Thursday, June 9, 2011

Pelangi selepas Hujan..

Mengapa mesti ada pelangi selepas hujan?Mengapa ada kegembiraan selepas kesedihan?

Selalunya...apabila kita sedang bersedih..teman-teman pasti akan menasihati kita dengan mengatakan “Akan ada pelangi selepas hujan.”

Ini lah yang dinamakan kehidupan. Selepas hujan,pelangi akan muncul mewarnai langit yang kelam..selepas kesedihan akan datang kegembiraan menyinari hari-hari..

Dalam perkahwinan sudah menjadi suatu kewajiban berlakunya pertelingkahan dan perselisihan pendapat antara suami isteri. Tidakkah kita sedar bahawa kecacatan ini yang mencorakkan suatu perhubungan. Namun.ia tidak bermakna kita mesti gaduh je..semata-mata nak bagi perhubungan itu nampak menarik. Nanti jika ditanya kenapa selalu gaduh..dijawabnya ‘saja nak bagi rasa best.’

Uhhhh...cam tak masal je jawapan tuh. Tak semesti nya dengan gaduh je dapat mencorakkan hubungan agar tak bosan..banyak lagi perkara lain yang boleh buat perhubungan itu kelihatan serasi.

Dalam perhubungan, lelaki dan perempuan kenalah tahu bertolak ansur..kerjasama..apa yang penting...kerjasama kan...haa....dua-dua nak kena control perhubungan..jangan bagi salah satu pihak je yang control hubungan tu..nanti nampak macam boring je..

Bagi gurl yang kat luar sana..jangan ingat bila korang ikot je apa kate boy korang..dorang akan suka..ada juga setengah boy yang nak tengok tahap memberontak korang..kalau korang tak suka dengan apa yang boy korang suh buat..korang cakap je...jangan nak ikot je...korang kena ada rasa memberontak tu...tapi jangan la nak melebey... ~_~

And gurl...yang baru je memupuk benih-benih cinta ni...jangan ingat cinta korang akan kekal..perjalanan kita masih jauh..u never know what would happen next day..tapi..ada setengah perhubungan cinta di zaman muda membawa ke jinjang pelamin..macam cikgu aku...dia dengan wife dia dari form 4 lagi couple...and until now..happy couple..dah jadi jodoh dorang..cinta zaman dulu dan sekarang banyak perbezaannya..dulu nak contact sesame sendiri pon susah...hanya guna surat je...sekarang..masing-masing dah ada handphone..kalau rindu..boleh mesej...call..ym..fb..macam-macam ada..

To gurl...u’oll kena la ingat..jangan terlalu mengharap dalam perhubungan yang korang sendiri tak pasti dimana hujungnya. Kalau percintaan u’oll dengan boy masing-masing sampai ke pelamin..ALHAMDULILLAH...kalau sampai tengah jalan je?agak sakit pada yang mengharap...kan?bak kata penasihat aku...’sayang tu boleh..tapi jangan lebih.sebab ko sendiri takpasti dengan hubungan ni.bila ko dah yakin dengan hubungan ko dan dia akan jadi peneman hidup ko..baru lah ko boleh saying dia dengan selayaknya..’..haa..lebih kurang macam ni la dia cakap..nii dari mulut kaum Adam taw...

So....kesimpulannya...aku saja wat post ni nak share apa yang aku tahu dari boy aku..^_^

No comments :

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com