Friday, June 6, 2014

Picnic @ Sungai Pisang..

    Untuk post kali ni, i'm gonna review on Sungai Pisang yang agak femes dalam kalangan students IIUM.. This place terletak tak jauh dari UIA Gombak. Pada sape-sape yang tak pernah pergi boleh refer GOogle Maps untuk tengok lokasi.
   
    Jalan untuk ke Sungai Pisang adalah jalan kampung. Before sampai ke lokasi, u olls akan jumpa Hospital Orang Asli dan SKEM.

    Nasihat i olls untuk u olls..jangan salah masuk simpang.AND NEED TO BE REALLY CAREFULL SEBAB JALAN MASUK agak NARROW and SEMPIT and ada GAUNG akibat tanah runtuh. My friends punya tips, bagi signal which is bunyi horn bila nak masuk selekoh. Just in case. Sebab kalau bertembung dengan kereta, quite hard nak elak.

    Basically, pemandangan kat situ cantik dan suasana tenang. Air agak cetek and for certain time air mengalir deras. Keadaan tempat pun bersih.

    Bayaran?Yes! Ada..
RM 3.00 untuk sebuah kereta.  and RM 1.00 untuk satu kepala.

   Overall, tempat ni memang sesuai untuk beriadah bagi family and friends. Cuma mungkin akan ada masalah in terms of parking space and condition jalan yang sempit.To those yang suka beriadah mandi-manda and jungle trekking boleh lah datang ke Sungai Pisang.






No comments :

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com