Sunday, January 30, 2011

al kisah kepulangan ku...


Balik kampung??my hot and spicy sister ajak p beli tiket nak balik kampung..tapi aku tak comfirm ag nak balik kul bpe...sebab nya..lecturer discrete math aku tuh x inform ag psl tarikh exam midterm untuk kelas aku..

Namun..sesampainya kami kt stesen minyak Petronas tuh...aku dengan condifent nya beli jerk tiket pada 29 Januari..naik kul 2 petang..ishh...condifent nih..

Tak ku duga..tak ku sangka...lecturer aku tu ckp..kitaorg punya exam midterm ari sabtu..kul 9 pg..Dahi aku dah berkerut sejuta..apehal nh...aku dah beli tiket..classmate aku tu lg rock...beli tiket 27 aribulan..lg awal...Kami try la counting ngan lecturer..tapi..hmm..

Jawapannya adalah...just cancel your ticket..i cannot change the date because of you...

Aku dah berangin nih...ishh....dalam banyak-banyak hari..hari sabtu jugak yang di pilih nya..Aku dengan redhanya...p la tukaq balik tiket..amik kul 11 mlm...huhuhuhu....sayu jerk hati nih...org paling last balik...

Dari berangin menjadi ribut apabila..dengan senang hatinya lecturer aku inform...tarikh untuk exam midterm telah ditunda kepada 9 Februari...

What the ****???Aku dah tukar tiket...!!Dah la tukar tiket kne caj..takkan nak tukar ag...baik aku guna duit tuh makan kat KFC...berbaloi-baloi...

Hari yang ditunggu...tiba jua..roomate aku sume dah siap nak balik..tapi aku???santai kat atas katil ag...seorang demi seorang balik...huwaaa.a....!!!Dan tinggal lah aku keseorangan di dalam bilik...Boring gler...Mahalah pun dah senyap sunyi...sume dah balik..tinggal bape kerat jerk...foreigner comfirm xbalik...

Aku tertido dalam kesunyian...ble bangun..tgk jam..bru kul 2...eee...lambatnya...Tido lagi....tibe2 terjaga...tersentak dek bunyi penutup mesin basuh yang dihempas...Dengan hanginnya aku bangun dan bukak pintu...

"Sister,could you please closed it properly?you are disturbing me to sleep..!"

Hah..!!amik kau..Aku pun sambung balik tido...ble terjaga dari tido..tgk jam...bru kul 4...
dh nak nangis nih..bencinya..!!

Dah puas tido..aku bangun..berfacebooking...boring gler...Aku kemas beg...kemas bilik...angkat abju kat ampaian...eh2..dah kul 6 lbh...ishhh....dah nak balik...yeayyy...!!

Tapi....dah nak malam...tibe2..rase takot la pulak...dengan blok yang sunyi..hmmm...Ya ALLAH...kuatkanlah..semangat..Sedang aku duk layan facebook...tibe2..terdengar suatu bunyi yang pastinya datang dari luar...Aku menjenggah melihat..bunyi apakah itu...

anjing menyalak??bunyi anjing??azan pun berkumandang...eh2..seiring dengan azan anjing tu menyalak...bulu roma ku dah menegak...ape nih??!!

Mata ku mula berair...takot nya..!!aku pun memainkan surah yaasin dari laptop ku..Dah maghrib..nak smyang..tapi takot...ishhh....

Dengan berbekalkan keberanian yang nipis tuh..aku keluar jugak ke toilet..amik air smyang..Selesai solat..aku pun siap2..dah nak balik..my brother and his sweet lady dah on da way nak amik aku...

Kesukaan..!!

No comments :

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com