Wednesday, December 21, 2011

~ motivate yourself..~


Today, hati ku tergerak untuk update blog tentang motivate yourself. Just now, aku baru habis Calculus class. Yeah...killer subject for me.. hohoho... unofficially, today not the last class but some of my classmate already has final examination tomorrow. So, my Calculus lecturer Prof. Abu motivate us.

He said...dalam dunia ni semua orang berbeza. Sebagai contoh perhatikan jari kita. Even jari kita pun tak sama ketinggiannya. Ada yang tinggi..ada yang short..ada yang sedang-sedang sahaja. Tapi itu tak bermakna kita perlu merasa takut dengan diri kita.

Dont be afraid what you are..just try yourself and dont deceive yourself..

Advice from Prof Abu buat aku berfikir sejenak. Betul juga apa yang Prof Abu cakap. Setiap orang ada kelebihan dan kekurangan masing-masing. Dan setiap kekurangan dan kelebihan yang dikurniakan oleh ALLAH itu ada sebabnya. Jangan jadikan kekurangan sebagai sesuatu yang menghalang kita untuk mendapatkan apa yang kita mahukan dalam hidup ini. Dan jangan biarkan kelebihan yang dikurniakan sebagai racun dalam hidup untuk menjadi seorang yang sombong dan bongkak pada orang yang tidak punyai kelebihan itu.

Kita harus percaya pada diri kita sendiri. Kekurangan itu tidak bermakna kita tidak boleh mengubahnya. Usaha tangga kejayaan..boleh jugak kalau nak guna lif,,hohoho *__*

Sebab itu lah ada orang perkatakan..tak senang nak senang dan tak susah untuk susah..well..untuk mencapai kejayaan itu bukan sesuatu yang mudah. Perlu ada semangat yang cekal dan usaha yang teguh. Kalau macam aku ni...entah lah ada future atau tak..But how hard it is i will try to do all my best. For my parent..for my family and for myself..

*__*

No comments :

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com