Monday, August 15, 2011

buat kasih yang mencari kasih..




Hatiku hatimu Menjadi satu cinta
Ku rasa hadirmu menyempurnakan aku
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya

Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku Takkan mungkin bersatu Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini

Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya

Pada awal pengeluaran lagu nih..aku tak berapa nak dengar pon..tapi..bila aku mula terjebak dengan cerita Stanza Cinta yang sekarang ditayangkan di saluran TV3..aku mula meminati lagu ini. Liriknya punyai masuk yang dalam..ia menceritakan betapa si perempuan sanggup setia dengan cintanya meskipun cinta yang diharapkan itu bukan miliknya. Mungkin sesetengah pihak berpendapat kisah di dalam lagu ini hanya sekadar khayalan sahaja.Tidak mungkin wujud di dunia yang nyata.

Aku pun tak pasti..aku bukannya sang pencinta yang hebat..aku juga bukannya pakar cinta.Aku hanya insan yang mencari cinta..cinta dari ILLAHI...cinta dari saudaraku...adakalanya sukar untuk mencari cinta yang hakiki..akan tetapi cinta itulah yang menjanjikan kebahagian buat kita..


3 comments :

  1. u taw tak....stanza cinta ne ada novel nya,
    dlm novel tuh amni dgn...

    ReplyDelete
  2. of course la amni bukan dengan my irfan.haha
    sbb irfan, i punya.faham?
    hak hak hak

    ReplyDelete

 

Template by BloggerCandy.com