Wednesday, January 11, 2012

~ The Beginning of The Day..~



Sesungguhnya hari ini aku berbangga..aku telah melunaskan kerja ku yang tertangguh selama dua minggu ini. Ini semuanya sebab kekangan masa yang aku alami gara-gara final examination.



Kerja yang telas dilunaskan:

1) Basuh baju.
2) Amik parcel yang di mahallah office yang sepatutnya di amik pada 31 Dec 2011.
3) Hantar buku Calculus dan Static di library
4) Renew buku System Analysis and Design

Lepas buat semua ni, fikiran aku sedikit lapang. Since paper Calculus dah berlalu..so aku say good bye to Calculus book. :) But still i have one more paper to go which is System Analysis And Design. 5 hari gap buatkan aku lebih relax. This sem really tough for me.. terlalu banyak yang berlaku dalam sem ni.

Some aku boleh amik jadikan pengajaran and some aku perlu tinggalkan di belakang. Contohnya, pada sem ni buat pertama kalinya aku terima " surat cinta" dari lecturer Calculus aku. Rentetan dari peristiwa itu, aku di beri warning oleh ibu ku dan juga abang ku. :((
This one aku benar-benar jadikan pengajaran. Dah tak mo ponteng kelas lagi. Dah tak mo terima "surat cinta" daripada mana-mana lecturer dah.

Dan untuk some yang perlu aku tinggal kat belakang..mungkin aku boleh jadikan panduan buat aku. Kebenaran dan kenyataan kadang kala begitu pahit untuk ditelan tapi dalam kepahitan itu pasti ada manisnya. Day by day i speak to my self. Not easily being distracted by something that should i leave it back. It hurt but i teach me about reality world. It makes me realize that i were in reality world not fantasy world. I should not expect everything nice and going smoothly without any problem.

Someone who always in somewhere-in-my-heart taught me to be a tough women. Remind me not so easily being disturb by emotional. However, it's not as easy as we spoke right? It really need time. When the time come, everything will be all fine.

No comments :

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com